Povestea Dethleffs

1931 – Arist Dethleffs inventează rulota
În 1931, Arist Dethleffs a avut o viziune: “Nu fără familia mea!” – și a construit imediat prima rulotă din lume în Germania. Rulota a fost concepută pe baza planurilor sale inovatoare pentru un apartament mobil destinat călătoriilor de afaceri, incluzând un mic studio pe care l-a proiectat împreună cu soția sa, Fridel.

1931 – Primele modele de producție
În anii care au urmat, primele rulote ale companiei au fost produse la comandă într-un hangar din lemn. Datorită experiențelor anterioare de călătorie ale familiei Dethleffs, au reușit chiar să instaleze o versiune de mașină de spălat cu consum redus de energie la bord.

1932 – Design interior al unei rulote
O privire în interiorul rulotei arată designul său practic și economisitor de spațiu, asigurând că cei care adoptau vehiculul nu doreau nimic. Multe componente erau multifuncționale. Între timp, compania lucra cu pasiune la mai multe îmbunătățiri pentru economisirea spațiului.

1934 – Vehicul turistic elegant cu plafon rabatabil
Primele modele destinate clienților au fost proiectate până în cel mai mic detaliu de la început. Acestea aveau o formă aerodinamică, dispuneau de un plafon rabatabil cu ferestre încastrabile și au primit cu optimism denumirea de “Tourist”.

1936 – Un start-up tânăr cu șase angajați
Până în 1936, dintr-un total de 120 de angajați, șase lucrau deja permanent în departamentul “Dethleffs Camper Car”. De fapt, afacerea tradițională de familie din regiunea Allgäu fabrica frâie pentru cai încă din 1832 și ulterior și bețe de schi din alun.

1937 – “Tourist” și-a dovedit imediat valoarea într-o vacanță de iarnă
Primele fotografii de camping de iarnă cu “Tourist”. În ciuda zăpezii și frigului, familia a putut să se bucure de o ceașcă de ceai fierbinte afară – iar Arist a asigurat acompaniament muzical la acordeon.

1937 – Obiect zburător impresionant în Frankfurt pe Main
Familia Dethleffs cu rulota lor la plecarea Zeppelinului “Hindenburg” pe 3 mai. Abia trei zile mai târziu, fascinantul dirijabil urma să ajungă la catargul de ancorare de la Lakehurst, în sudul New York-ului.

1938 – În munți
Vârfurile alpine întinse sunt vizibile de la Isny, invitând localnicii să facă excursii regulate în munți. Această imagine arată un model Tourist în fața unei priveliști panoramice a lui Grossglockner, cel mai înalt munte din Austria, cu vârful său atingând 3.798 de metri deasupra nivelului mării.

1938 – Un altfel de test de rezistență
Putea “micul Dethleffs” să găzduiască cu adevărat șapte adulți? Desigur că da! Rulota cu plafonul practic rabatabil a demonstrat ingeniozitatea designului său fără efort.

1938 – Peste dealuri și văi
Pe drumuri denivelate în Valea Sarca către Lacul Garda, rulotele au fost nevoite să-și demonstreze stabilitatea de mai multe ori în condiții provocatoare.

1938 – Raliul către Lacul Garda
Raliul era o cursă în care participanții porneau din locații diferite și ajungeau cu toții la aceeași destinație. Aici este surprinsă familia Dethleffs (în față) cu două alte rulote Dethleffs după sosirea la această destinație de vacanță idilică.

1939 – Sistem de mobilier flexibil
Arist Dethleffs nu a avut niciodată lipsă de idei noi. De ce să nu monteze pur și simplu masa de dining în exteriorul rulotei? Acest lucru le oferea ocupanților posibilitatea de a lua masa atât în interior, cât și în exterior, în funcție de preferințele lor și vreme.

1939 – Brosură de publicitate pentru rulota Dethleffs
Dethleffs a prezentat “rulota sa” cu plafon retractabil și construcție cu pereți dubli. Avea o lungime de 330 cm, o lățime de 160 cm și o înălțime confortabilă de 235 cm cu plafonul ridicat.


1939 – Aranjamentul locurilor de dormit în rulota caravană
Era suficient spațiu pentru trei adulți în zona de dormit, în timp ce plafonul ridicabil a creat spațiu pentru un pat supraetajat separat deasupra adulților. O aventură de neuitat pentru fiecare copil.

1939 – Rulota caravană i-a impresionat cu confortul și funcționalitatea sa
Cu versiunea de lux, am reușit să construim o rulotă complet cu două pereți, fără să renunțăm la soluția ideală a unui plafon retractabil.

1943 – Producând sanii pentru ambulanțe în loc de rulote
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, producția de vehicule de agrement a fost complet oprită. Compania a trecut la producția de sanii pentru ambulanțe, în timp ce Arist însuși a fost recrutat în armată și ulterior a devenit prizonier de război.

1952 – Dethleffs începe producția în serie
Cu rulotele sale dovedindu-se atât accesibile, cât și populare, compania aflată la început a început să le producă într-o scară și mai mare. Aici, noile modele Nomad și Vagant sunt complet asamblate în curtea fabricii și sunt testate pentru livrare.

1954 – Un model Dethleffs pentru fiecare cerință
După război, oamenii și-au dorit din nou să călătorească și să exploreze țara lor. Modelul Camper a servit drept transportor ușor versatil, Nomadul a fost ideal pentru călătoriile de afaceri, iar Globetrotter-ul și Tourist-ul au fost perfecte pentru călătorii mai lungi.

1954 – Patul din spate de dimensiuni familiale
Designul modelului Nomad a fost bine gândit și funcțional. O noapte odihnitoare a fost asigurată datorită patului rabatabil din spate, care oferea suficient spațiu pentru trei persoane.

1954 – Zile de plajă cu Nomadul
Cu Nomadul compact în remorcă, plaja era practic la un pas – pentru zile plăcute petrecute la mare, de la răsărit până la apus.

1954 – Gătitul cu familia.
Plafonul retractabil a transformat experiența de a sta în picioare, găti și lua masa într-un adevărat confort în interiorul modelului Tourist. Cu un design ingenios, fereastra amplasată lângă aragaz nu servea doar ca hotă, ci și ca trapa de servire, adăugând o notă practică și eficientă. Această inovație a facilitat activitățile culinare în aer liber, creând un spațiu multifuncțional și plăcut.

1955 – Globetrotter-ul cu opțiuni de extindere nelimitate.
Pentru cei dornici de și mai mult spațiu, Globetrotter-ul oferea opțiuni de extindere fără limite. Posibilitatea de a atașa un cort cu fereastră, un parasolar sau o copertină, toate proiectate cu experiența acumulată de-a lungul anilor, aduceau un plus de confort și flexibilitate. În plus, “tenta toaletă” multifuncțională permitea crearea unei băi în aer liber, demonstrând abordarea inovatoare a companiei în satisfacerea nevoilor diversificate ale călătorilor.

1956 – Un Dethleffs pentru fiecare buget – fie mărci, fie franci.
În anii 1950, gama diversificată de modele Dethleffs a acoperit o varietate de bugete. Cu un preț de 5.390 de mărci pentru Nomad, 1.590 de mărci pentru Camper și până la 6.600 de mărci pentru Globetrotter, compania a oferit opțiuni pentru fiecare preferință financiară. De asemenea, extinderea vânzărilor în Franța a consolidat poziția Dethleffs pe piața europeană.

1958 – Compania și-a închis afacerea originală
Cu cererea în creștere pentru vehiculele de agrement, producția originală a frâielor și bețelor de schi a fost întreruptă pentru a se concentra asupra rulotelor. Această schimbare strategică a marcat o tranziție semnificativă în istoria companiei, care s-a orientat complet către dezvoltarea și producția vehiculelor de recreere.

1959 – Nomadul în Egipt.
Familia Dethleffs a folosit fiecare vacanță ca o oportunitate de testare și cercetare a produselor lor. Imaginile frumoase din călătoriile lor nu doar că le-au oferit experiențe autentice, dar au și servit drept materiale autentice de publicitate, ilustrând modul în care produsele lor se integrau perfect în viața de călătorie.

1960 – Rulota și mașina decapotabilă – o combinație perfectă!
Cu o înălțime compactă de doar 140 cm atunci când era închisă, rulota oferea o experiență de camping confortabilă, iar când era ridicată, atingea o înălțime de 212 cm, facilitând explorarea naturii din interiorul vehiculului. Această combinație cu mașina decapotabilă a devenit un simbol al stilului cool și al aventurii.

1961 – Testând rulota Camper în zăpadă adâncă.
Prima încercare de test condusă de angajatul Dethleffs, Gebhard Beschler, cu un Lloyd Alexander ca vehicul remorcător, subliniind robustețea și performanța rulotelor Dethleffs în condiții diverse, inclusiv în zăpadă adâncă.

1964 – Fotografie publicitară cu modelul Tourist testat în sezonul de iarnă.
Proprietarii entuziasmați ai modelului Tourist au raportat o conducere fără obstacole și un consum de combustibil aproape imperceptibil, indiferent de condițiile meteo. Imaginile din sezonul de iarnă au subliniat versatilitatea și fiabilitatea rulotelor Dethleffs în orice sezon.

1967 – 9.000 km prin Uniunea Sovietică.
Familia Dethleffs a realizat o odisee de 9.000 km, traversând multiple țări, inclusiv Uniunea Sovietică. Această călătorie epică a demonstrat performanța și durabilitatea rulotelor în condiții variate, stabilind un record pentru cea mai lungă călătorie efectuată cu o rulotă la acea vreme.

1968 – Mică dar puternică!
Modelul Camper a oferit confort enorm în ciuda dimensiunilor reduse, transformând călătoriile cu rulota într-o experiență plăcută și practică. Cu o copertină frontală și posterioară, acest model a devenit preferatul celor care căutau eficiență spațială și confort maxim.

1968 – Aventuri în aer liber în familie cu modelul Pirate L.
Transformând întreaga lume în grădina ta din față, modelul Pirate L a deschis noi orizonturi pentru familiile și pasionații de călătorii care căutau mereu ceva diferit. Cu un design inovator și spațiu generos, a devenit un simbol al aventurii în aer liber.

1970 – Un Globetrotter cu totul nou.
Pentru seria din 1970, Globetrotter-ul a primit o configurație complet nouă, inclusiv o cameră separată care adăuga un nivel suplimentar de liniște și intimitate. Această îmbunătățire a consolidat poziția Globetrotter-ului ca un model de vârf în gama Dethleffs.

1971 – Planul tridimensional vechi pentru modelul Globetrotter 520.
Globetrotter 520, cu design frontal cu axă integrată a barei de tracțiune, a oferit o vizibilitate excelentă în timpul condusului. Cu o lățime de 210 cm, asigura un spațiu generos pentru cinci sau șase persoane.

1971 – Mai lată și mai lungă – Globetrotter 570.
Îndeplinind așteptările clienților cu privire la confort și spațiu, Globetrotter 570 a devenit o stea în gama Dethleffs. Designul său generos a oferit senzația de spațiu fără precedent, iar chiar și în zilele ploioase, atmosfera de vacanță rămânea intactă.

1973 – Noua formă a caroseriei.
Odată cu preluarea de către Wolfgang Thrun și Jakob Eicker (T.E.C.), compania a suferit schimbări semnificative în procesele de producție și forme caroserii. Această evoluție a marcat tranziția către o nouă eră în istoria Dethleffs, subliniind angajamentul față de inovație și evoluție.

1974 – Confort imens pentru familii numeroase.
Seria Comfort, echipată cu sistem de încălzire și frigider pentru camping pe tot parcursul anului, a devenit un punct de referință în gama de mijloc-superior. Cu cinci modele proiectate special pentru familii mari, Comfort reprezenta soluția ideală pentru călătoriile confortabile și relaxante.

1976 – Dethleffs pe pistă de testare.
Prin testarea continuă a aerodinamicii și manevrabilității pe pista de testare Mercedes-Benz, Dethleffs a demonstrat angajamentul față de siguranța optimizată și fiabilitate. Această practică a contribuit la consolidarea reputației companiei ca lider în domeniul vehiculelor de agrement.

1977 – Dethleffs lansează prima sa autorulotă integrată pe piață.
Intrarea pe piața autorulotelor integrate „A Class” a fost marcată de modelul Dethleffs bazat pe șasiul Mercedes-Benz. Cu o lungime de 7.25 metri și un preț de 69.900 de mărci, aceasta a fost o premieră pentru companie, deși inițial conceptul a întâmpinat o adopție lentă pe piață.

1983 – Dethleffs lansează prima sa autorulotă semi integrată pe piață.
Modelul Pirate a marcat intrarea de succes a Dethleffs pe piața în plină expansiune a autorulotelor semi integrate. Construit pe șasiul Fiat Ducato (cu tracțiune față), acest model a contribuit semnificativ la succesul ulterior al seriei Ducato.

1983 – Modelul Nomad – un caracter puternic.
Nomadul a continuat să reprezinte un model emblematic pentru Dethleffs, prezentând un design frontal cu axă integrată în bara de tracțiune, o caracteristică care avea să devină un element de recunoaștere distinctiv pentru mulți ani înainte. În total, au fost lansate cinci serii Nomad.

1985 – Globetrotter CD – un design marcant.
Globetrotter CD a reprezentat un adevărat pionier în clasa camper van-urilor, impresionând prin designul său inovator. Aspectul modern al acestui model se datorează utilizării consecvente a pieselor din plastic matrițat cu fibră de sticlă, o abordare care a adus un aer proaspăt și contemporan în lumea rulotelor.

1989 – Serie “A-Class” completează perfect gama de modele.
Gama de autorulote integrate Dethleffs a atins un punct culminant în 1989 cu introducerea Seriei A-Class. Această serie a adus completări esențiale, oferind modele integrale, cu profil redus și A-Class, pentru a satisface diversele nevoi și preferințe ale călătorilor.

1993 – Primul test de coliziune documentat public.
Dethleffs a consolidat reputația de pionier în industrie prin supunerea vehiculelor sale unor teste de impact documentate public la Oficiul Federal German de Transport (BAV) din Köln. În același timp, a avut loc primul training de siguranță inter-brand, subliniind angajamentul ferm față de siguranță.

1996 – O ultimă fotografie cu Arist și fiica sa Ursula.
Într-o imagine memorabilă, Arist Dethleffs și fiica sa Ursula sunt surprinși într-un moment emoționant. Crucea Federală de Merit, acordată în 1981 cu ocazia aniversării a 50 de ani a companiei, adaugă o notă de onoare. La 14 februarie 1996, Arist Dethleffs, inventatorul rulotelor, a părăsit această lume la vârsta de 88 de ani.

1998 – Aero Tourist – un design pionier.
Aero Tourist a fost o rulotă revoluționară, introducând un limbaj de design complet nou. Utilizată ca bază mobilă pentru prezentatoarea Judith Adlhoch în seria TV “Voxtours”, această rulotă a demonstrat încă o dată spiritul inovator al Dethleffs.

2000 – Clasa Premium.
Dethleffs a redefinit clasa premium a autorulotelor integrate în 2000. Designurile auto, vopsirea multicoloră și formele omogene au adus un nivel superior de eleganță și rafinament în lumea rulotelor.

2001 – Noua hală de producție.
Cu inaugurarea noii hale de producție, fabrica Dethleffs a primit o transformare semnificativă, marcând intrarea cu succes în noul mileniu.

2002 – Performanța în sezonul de iarnă este o prioritate de top.
Dethleffs și-a confirmat dedicarea față de confortul în sezonul de iarnă în 2002, când a introdus pachete speciale de echipamente pentru iarnă. Această inovație a consolidat reputația Dethleffs pentru campingul de iarnă.

2005 – Înființarea companiei McRent Reisemobilvermietung.
În 2005, Dethleffs a deschis ușa către experiențe noi prin înființarea companiei McRent Reisemobilvermietung, devenind una dintre cele mai mari companii de închiriere pentru autocaravane și rulote la nivel mondial.

2005 – Începutul proiectării, dezvoltării și construcției de autorulote pentru compania Pössl.
Colaborarea cu Pössl în 2005 a reprezentat un alt pas semnificativ, marcând debutul proiectării, dezvoltării și construcției de autorulote pentru această importantă companie parteneră.

2006 – Autorulotaa revoluționară pentru femei.
Lansarea unei autorulote dedicate exclusiv femeilor în 2006 a generat un impact semnificativ la târgul CMT din Stuttgart. Aceasta a fost prima autorulotă “de femei pentru femei”, subliniind atenția Dethleffs față de diversitatea nevoilor călătorilor.

2007 – Volanul de Aur.
Esprit H a obținut în 2007 o distincție specială, fiind prima autorulotă care a câștigat premiul “Golden Steering Wheel”. Această recunoaștere a confirmat din nou calitatea și inovația modelelor Dethleffs.

2008 – Globetrotter XXL Premium Liner.
Cu lansarea Globetrotter XXL Premium Liner în 2008, Dethleffs a atins noi culmi în lumea autocarelor de clasă premium. Acest model a reprezentat o combinație perfectă între lux, performanță și design sofisticat.

2008 – Centrul de service Dethleffs este deschis pentru afaceri.
În 2008, visul de a avea un centru de service independent s-a materializat, facilitând interacțiunea cu clienții și punându-i pe aceștia pe primul loc.

2009 – CaraLiner.
Formele elegante și ferestrele cu nuanțe ale rulotei de lux CaraLiner, prezentată în 2009, au adăugat o notă distinctivă designului Dethleffs.

2010 – E timpul pentru culori noi.
În 2010, Dethleffs a răspuns trendurilor actuale prin adăugarea unei game de noi culori exterioare: “Bright Sand”, “Laguna Blue”, “Milky Green” și “Cacao Grey”. Această schimbare a subliniat adaptabilitatea brandului la preferințele în continuă evoluție ale călătorilor.

2011 – 80.000 de autorulote pentru cea de-a 80-a aniversare a companiei.
În primăvara anului 2011, Dethleffs a sărbătorit producția a 80.000 de autorulote în timpul celei de-a 80-a aniversări a companiei. Această coincidență a fost valorificată într-un mod special, prin licitația unei autorulote unice în scopuri caritabile.

2012 – Evan.
La dezvăluirea sa în Stuttgart, Evan, o autorulotă integrată compactă, a captat atenția cu designul său inovator și funcționalitatea sa bine gândită.

2012 – Reinterpretare completă a modelului Globebus.
În 2012, Dethleffs a reinventat modelul Globebus, aducând un design exterior nou și dinamic, inspirat de Evan. Cu 12 cm mai mult spațiu de locuit la aceeași lungime exterioară, un nou design de mobilier și echipament îmbunătățit, Globebus a fost o evoluție semnificativă în oferta de autorulote.

2014 – C’go.
În 2014, Dethleffs a adus pe piață seria de rulote C’go, denumită “caravan to go”. Această serie a marcat o schimbare de paradigmă, prezentând un design proaspăt și îndrăzneț, menit să atragă aventurieri mai tineri și tineri de spirit.

2014 – Lifetime Plus.
Designerii Dethleffs au făcut o schimbare semnificativă în 2014, dezvoltând un design complet nou al caroseriei pentru autocarele lor, numit Dethleffs Lifetime Plus. Acest model a adus îmbunătățiri semnificative, fiind impermeabil la apă, mai durabil și cu un climat interior mai sănătos, devenind un punct de referință în tehnologia vehiculelor.

2016 – Începutul dezvoltării Urban Camper pentru compania Pössl.
În 2016, Dethleffs a început dezvoltarea Urban Camper pentru compania Pössl, consolidându-și implicarea în proiecte inovatoare și extinzându-și contribuția la evoluția industriei autorulotelor.

2017 – Începutul electromobilității cu Iveco Daily.
La Salonul de Autorulote din Düsseldorf din 2017, Dethleffs a devenit primul producător care a dezvăluit un prototip pentru o autorulotă complet electrică, marcând începutul explorării electromobilității în domeniul autorulotelor.

2019 – Pionieri încă o dată cu E.HOME Caravan.
Dethleffs a continuat să fie pionier în 2019, lansând E.HOME Caravan, prima rulotă cu propulsie electrică proprie. Dotată cu baterii de înaltă performanță, două motoare electrice în butuc și electronice de control inteligente, aceasta a deschis calea pentru viitorul mobilității electrice în domeniul autorulotelor.

2019 – The Globevan.
Globevan, lansată în 2019, a fost prima dintr-o nouă generație de autorulote cu propulsie electrică. Propulsia e.Hybrid a oferit o combinație unică între conducerea locală fără emisii și o gamă suficientă pentru călătorii mai lungi, consolidând angajamentul Dethleffs față de sustenabilitate.

2021 – Dethleffs Esprit.
În 2021, Dethleffs a introdus modelul Esprit, evidențiind un standard superior de confort pentru campingul de iarnă. Cu pereți izolați, podea dublă și încălzire cu apă caldă, Esprit a adus o nouă dimensiune a plăcerii călătoriilor în sezonul rece.